Sri Lanka Dag 1 - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Floor&Giel Boekhold - WaarBenJij.nu Sri Lanka Dag 1 - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Floor&Giel Boekhold - WaarBenJij.nu

Sri Lanka Dag 1

Door: Giel & Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor&Giel

05 Januari 2016 | Sri Lanka, Negombo

Goedenavond! Ja, bij jullie is het nu 17:20 uur, maar bij ons is het 21:50 uur. Buik vol en uitgeteld liggen we nu op bed! Oh, wacht even... even de laptop in de stroom steken, anders valt hij zo uit! Ben zo terug! ....Daar ben ik weer!
Over stroom gesproken, toen straks viel de stroom hier op de kamer al voor een gedeelte uit! Je hebt hier andere stopcontacten dan thuis, met zon drie punts contact. Ik natuurlijk proberen op een creatieve manier die stekker in die gaten te steken... maar dat was niet zo'n geslaagd plan.. poef! stop eruit. Gelukkig wist ik de stoppenkast te vinden, dus kon het zelf oplossen. Nu blijkt, dat we met een pen in het middelste gaatje moeten prikken en dan de stekker erin kunnen steken! Erg handig, hoeven we geen aparte koppelstekkers te kopen. Nou, nu hangt dus in bijna ieder stopcontact een apparaat! haha camera 1, camera 2, twee telefoons en nu ook de laptop! Het is hier echt geweldig, maar laten we vooraan beginnen!
Gisteren de 4e de koffers ingecheckt in Düsseldorf 's avonds 19:00 uur, met pap en mam kop koffie gedronken, uitgezwaaid en naar de gate gegaan. Alles verliep zeer soepeltjes, in het vliegtuig mazzel gehad. Zaten helemaal achterin met twee stoelen naast elkaar, in plaats van drie, of vier zoals de rest van het vliegtuig. Hadden dus veel plaats! In Dubai konden we zo doorlopen naar het tweede vliegtuig en hebben we praktisch niet hoeven te wachten! In het vliegtuig, weer mazzel, achterin in de tweezitter. Op Sri Lanka aangekomen werd het wat spannender:P Wij lopen richting de douane, zien overal om ons heen allemaal mensen zo'n papiertjes invullen.. "motte wej det neet aok Giel?"vraagt Floor.. "Nae, wej hebbe det al via ut visum schat, heuf neet.."" Nou wij bij die balie om door de douane te komen, lacht die vrouw ons bijna letterlijk in het gezicht uit.. haha moesten toch ook zo'n papiertje invullen.. zo gezegd zo gedaan. Voorbij de douane richting de koffers.. daar lagen ze al klaar op de bagage-belt en we konden dus zo door richting de uitgang! Hier staan allemaal mannetjes met naambordjes mensen op te wachten, gelukkig had Floor ons mannetje zo geschoten en hoefden we dus ook niet te wachten. (Dunne lange oudere man, die een zeer sterke handdruk gaf! haha "net als ik hahaha") Tussendoor heb ik even wat Sri Lankaas geld uit de pin gehaald, zodat we iedereen ook kunnen betalen tijdens deze reis, we kunnen hier namelijk niet met euro's betalen. Nou naar buiten.. sooo wat een temperatuur! 30graden! Heerlijk weer! We stappen de taxi in, mooie nieuwe moderne hyundai, de taxichauffeur zegt niks, begint te rijden.. in zijn linker hand zijn telefoon, druk mee bezig en zijn andere hand aan het stuur... we rijden de weg op.. links zoeft een vrachtwagen rakelings aan ons voorbij.. dan wilt hij opeens naar rechts en schampt ons bijna van de autobaan! Tuut tuut, doet de taxichauffeur en de vrachtwagen gaat weer naar links.. dan scheuren er gedurende 20 minuten tal van brommers links en rechts aan ons voorbij, tuk tuks, auto's, voetgangers! Een groot gekkenhuis! Als je hier als Europeaan zou moeten rijden, zou je er niet levend uit vandaan komen! haha Stoplicht.. rood... dan springt ie op groen.. auto's gaan rijden, behalve wij.. taxichauffeur is te druk met zijn telefoon.. dan toeteren ze achter ons... ja we kunnen weer taxichauffeur! Goeeeedemorgen! Nou dan slaan we opeens een klein straatje in, waar de chauffeur opeens wel netjes kan rijden.. dankzij de drempels in het wegdek.. We rijden door een straatje van maximaal 1.5 meter breed met links en rechts allemaal groen begroeide natuur, zoals uit de film. Hier en daar staan allemaal koloniale huisjes, met een echte koloniale Sri Lankase uitstraling! Hekken, muren met glasscherven erbovenop geplakt, zodat er niemand over heen klimt.. Dan opeens horen we van de navigatie, "Your Destination is after 200 mtrs to the left!"Nou we staan stil voor een poort... na drie keer getoeterd te hebben beseft de chauffeur dat we fout zijn. Na twee keer stukje gereden te hebben, diverse mensen gevraagd te hebben bereiken we onze verblijfplaats, midden in de middle of groen en allemaal gebouwen en muren, gaat er een poort open en daar zien we opeens een oase van rust... gelukkig we zijn er.. zwembad, 8 tal vakanttiegangers rondom het zwembad, die rustig liggen te zonnen, twee kleine kinderen die spetterend lol maken in het zwembad.. achterin een koloniaalse bar met veel houtwerk en een gezellige uitstraling. De koffers worden uitgeladen en we zeggen de taxichauffeur gedag. Na een ontvangsdrankje met veel honing erin, wel erg lekker! gaan we naar de kamer. Twee mannen dragen onze koffers, een van de twee is nog kleiner dan Savannah bij ons op het werk! haha even voor de mensen die Savannah niet kennen, dat is KLEIN! AHAHA Ze laten ons de kamer zien en gaan weer. De kamer, na een grote grap aan de buitenzijde opgelopen te zijn, komen we bij een portaal/balkonnetje met onze deur. De kamer is prima! Mooie grote kamer, met gifgroene muren. De kamer heet dan ook Green Sapphire room. Leuk balkonnetje met sfeerlicht en we hebben airco en een ventilator,.. die kunnen we wel gebruiken! Na de kamer bekeken te hebben zijn we lekker gaan chillen aan het zwembad, hebben ons wat gegeten, zijn ons weer gaan douchen, hebben even geslapen, waarna we lekker Sri Lankaas gedineerd hebben, samen met zo'n 15 andere gasten op het gezellige terras bij de bar. Nu liggen we dus samen op bed, ik met een biertje en Floor met een flesje water en op de achtergrond rustgevende sri lankase muziek via Spotify! We gaan nu langzaam een eind maken aan dit verslagje en zeggen alvast "Welterusten en tot morgen!" hon̆da rātriya! ;)

• 05 Januari 2016 - 18:04

Sil:

Super Giel & Floor ....
    Toll das wir ein wenig mit können nach Sri Lanka

• 05 Januari 2016 - 19:03

Gerdie:

Hoi floor en giel
    wat leuk dat reisverslag.hoeven jullie niet veel meer te vertellen.als je thuis bent.
    Heel veel groetjes van ons
    en amuseer jullie.geniet ervan.
    hebben jullie verdiend

• 05 Januari 2016 - 19:19

Wilmie:

Kreeg vandaag een e-mail...floor en giel inj Sri-Lanka.
    Leuk joh,geniet van jullie vakantie.
    Gr Wilmie