Duiken, verbrand door de zon & room-service ;) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Floor&Giel Boekhold - WaarBenJij.nu Duiken, verbrand door de zon & room-service ;) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Floor&Giel Boekhold - WaarBenJij.nu

Duiken, verbrand door de zon & room-service ;)

Door: Giel

Blijf op de hoogte en volg Floor&Giel

27 Januari 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

24.-25.-26.-27.01 Seaventures-Dive-Rig-Oil-Rig & Best Western Hotel.

Hallo allemaal! Ah, heerlijk geslapen in mijn lekkere bedje! Opgestaan rond 07.00 uur en lekker gedoucht, fris gewassen en mijn tas ingepakt. Het kostte me dit keer flink wat moeite, om me tas in te pakken.. maar… het is me weer gelukt! Haha, weeg ongeveer 22 à 23 kilo nu!
Uitgecheckt, mijn reisgenootje Stephie uit Nieuw-Zeeland gedag gezegd en lekker wat gaan ontbijten in het lokale restaurantje naast het hotel. Hierna, naar het hoofdkantoor van Divecenter Seaventure. Een groot olieplatform, dat omgebouwd is tot een diveresort!
Met de boot varen we 45 minuten en arriveren dan bij the Rig!!! Stappen van de boot, op de lift en worden omhoog getakeld. Boven, krijgen we een lekker drankje en uitleg over hoe en wat de komende dagen! Hierna de sleutel van de kamer. MAAR… van chillen op de kamer, komt niks van terecht, want binnen 15 minuten beginnen we al met onze oriëntatieduik! Soo, ze hebben hier alles strak gepland! Hahaha NICE! DAAR hou ik wel van!! :D

De oriëntatieduik was onder het olieplatform en was mooi om even te wennen aan het duiken hier. Wat vissen gezien, wat rotspartijen, kleine koralen.. leuk voor de eerste duik.
Later op de middag ben ik bij Mabul-Island wezen duiken.. SOO hier heb ik mooie dingen gezien! Zeeschildpadden, van wel een, tot anderhalve meter groot!!! Inktvissen!!! In twee verschillende soorten! En nog veel meer! Ik weet het niet meer precies, wat allemaal! Daarvoor, moet ik in mijn duiklogboek kijken!

’s Avonds heb ik samen met een duikinstructeur een Nachtduik gemaakt onder het duikresort. Dit is één van de vijf duiken, die ik nodig heb, voor mijn Advanced duikdiploma. Dit was een zeer aparte, maar mooie en geweldig ervaring! Na het duiken zei mijn duikinstructeur zo: “Michael, you are a very good diver! Do you know that!!??? It was, like I was diving with my own buddy!!” Altijd leuk, om een compliment te krijgen!!

Nou de volgende twee dagen heb ik op dag twee, drie duiken gemaakt en op dag drie, vijf duiken! Tijdens deze duiken heb ik wederom zeer veel gezien:
- Grote zeeschildpadden;
- Octopussen;
- Papegaaivis;
- Scorpionvis;
- Lionsfish;
- Barracuda;
- Rifhaaien;
- Zeer mooie diversiteit aan verschillende vissen!;
- Verschillende koralen;
- Krabben;
- Wat kleine, gekke, dunne soort slangachtige beestjes, die uit de bodem omhoogkijken en zodra je dichterbij komt, direct weer in het zand schieten!;
- Een paar kleine Eel’s..
- En TWEE ZEER GROTE Eels! Ik weet niet precies hoe deze heten, maar het zijn net een soort slangen, met een zeer grote kop! Ik denk dat de laatste die ik gezien heb, wel een hoofd had van 30, à 40 cm! Het leuke was, dat ik deze twee zelf gespot had!!! Erg ruig om te zien!! Gelukkig had ik op deze dag een onderwatercamera bij me, dus heb ik er foto’s van kunnen maken!
- Verder heb ik nog wat zeeleven gezien, waarvan ik de naam niet weet, maar het erg mooi was om te zien!

Op de laatste dag, had ik vier duiken gemaakt. Voor mezelf had ik besloten, om de 27. Geen duik meer te maken, zodat ik dan een vlucht kan nemen, naar Kota Kinabalu. Als je namelijk gedoken hebt, mag je 24 uur niet vliegen. I.v.m. de druk en de stikstof in je lichaam.
Nou, komen op eens één voor een mijn Chinese vrienden naar me toe.. “ Michael, do you want to come and go night-diving with us??” Bij de eerste twee, à drie zeg ik nee… bij de vierde, kon ik het niet over mijn hart verkrijgen, om weer nee te zeggen.. Dus ik zei : “Yes!” Uiteindelijk mooie ervaring! Eén van de Chinezen was de divemaster en ik mocht mee nachtduiken! Hahaha ik ben niet eens een advanced diver, maar toch kreeg ik toestemming om mee te gaan! Nou, tijdens deze duik weer wat mooie dingen gezien! Mooie, grote, blauwe en grappig papegaaivis… Een krab, die eenzaam over de bodem kroop met een grote schelp op zijn rug… een inktvis,.. die zich probeerde te verstoppen onder een rots, maar die wij omverduwde,… zodat de Inktvis weer verder kroop.. uiteindelijk verdween hij in een zeer klein gat in de grond! Waaanzinnig!!!!!

De 27. Rond half elf in de ochtend de boot terug gepakt naar het vaste land. Met de shuttlebus naar het vliegveld en hier samen met de Chinese vrienden en een Amerikaanse vrouw wat geluncht! Hierna vaarwel gezegd en mij ergens op de luchthaven neergezet. Ik moet nu 4.5 uur wachten op mijn vlucht. Mooie tijd, om mijn foto’s eens te gaan ordenen!

Ik heb mij een mooi hotel geboekt in Kota Kinabalu. Hier kan ik mooi op energie komen voor de komende vier dagen. Dan ga ik namelijk een jungle-trek maken! Dit heet, ik ga samen met een gids, helemaal alleen, survivallen in de jungle! We maken onze eigen slaapplaats, maken zonder hulp van lucifers, of een aansteker vuur en gaan echt op de ouderwetse manier overleven! Ik heb er erg veel zin in!

Oh, ik ben trouwens flink verbrand:P Op de tweede dag, ben ik tijdens de pauze tussen twee duiken in, in slaap gevallen op een ligstoel in de zon.. ik had geen zonnebrandcrème op… dit heeft geresulteerd in een rode Giellie… met zelfs een paar brandblaren op mijn linkerwang, net onder mijn oog!! Soo.. ik wist niet dat de zon, je zo kon verbranden! Hahaha, naja.. weer een ervaring rijker!

Nou.. inmiddels zit ik hier al een dikke drie uur te wachten.. ik denk, dat ik maar eens door het douanepoortje ga en naar mijn Gate ga! Ik zou zeggen, prettige dag vandaag en tot snel weer!!!

Nog een kleine toevoeging aan mijn verslag:P

In het vliegtuig, zat ik naast een Chinese/Maleisische vrouw.. Best wel een norse, volgens mij.. Toen wij wat te drinken kregen, hief ik mijn glas op en zeg zo tegen haar.. “Cheers!” Hahaha glimlacht ze een beetje moeilijk.. ik zo mijn glas proostend tegen haar glas.. zij weer zo lachen! Hahaha geweldig!

Nadat ik uit het vliegtuig ben gestapt, ga ik op zoek naar de luggage claim.. na een tijde vind ik de ruimte, waar de koffers komen. Gelukkig komt mijn koffer super snel en kan ik naar de taxi’s. Ik moet mijn kaartje kopen bij een of andere balie,.. en dan naar de taxi’s. Kom bij de taxi’s, groet de heren Good evening en ik stap in bij een zeer aardige man.. MENN, deze man vraagt mij het hemd van het lijf! “Where are you from? What work do you do? Do you study or work? Do you have girlfriend? What do you do in Malysia..??” en zo verder! Hahaha wel grappig! Aan het einde, zegt hij zo: “Nice speaking with you Michael! I enjoyed it!”hahaha ik schud hem de hand, pak mijn tas en loop naar het hotel. Hier binnengekomen, check ik in en ga lekker naar mijn kamer. SOO super chille kamer! Lekker gedoucht.. en dan eindelijk die baard eraf! Oah! Heerlijk! Weer een fris, glad gezicht:P Alleen met hier en daar een paar droge plekjes, door de zon! Hahaha en zo rood als een kreeft! Room-service besteld.. lekker gegeten, filmpje op, op de tv.. HEERLIJK! Cola en un Heineken derbij.. LIFE’S GOOD! :D

Na ut eten, heb ik me nog wat frietjes en wat miniloempia’s besteld.. hopelijk komen die zo! In de tussentijd, typ ik even dit verslag af en kijk de film.. Jongens.. ik denk aan jullie in NL! Ik geniet voor jullie mee! Hahahahaahahahaha Heej, ik zeg, fijne dag nog en tot snel weer!! ;)


Groetjes,
Giel ;)

  • 27 Januari 2012 - 16:11

    Robin:

    geweldige duiken man!! Echt top!!!

  • 27 Januari 2012 - 18:10

    Wilmie:

    Weer met heel veel plezier jou reisverslag gelezen en foto's gekeken....GEWELDIG!!!!!!!!!!!!!!

  • 28 Januari 2012 - 01:30

    Giel:

    Hahaha Dankjewel !!! Het is hier ook echt top! :D

  • 28 Januari 2012 - 08:50

    Nel Geurts:

    weer genoate giel van dien verslaag kiek weer oet noa het volgende en ik wins dich nog hiele fijne vakantie en geniet groetjes nel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floor&Giel

Hallo allemaal! Welkom op onze reisverslagsite! Leuk dat jullie er zijn! Wij hopen jullie genieten met ons mee gedurende het lezen van onze verslagen! Groetjes, Floor & Giel

Actief sinds 10 Jan. 2012
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 15063

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 22 Januari 2016

Sri Lanka & De Malediven 2016!

16 Januari 2012 - 06 Februari 2012

Maleisië & Borneo 2012!!!

Landen bezocht: